dissabte, 9 de novembre del 2019

un estel fugaç i 30 anys de la caiguda del mur


Avui, com cada matí després de llevar-me, he sortit al pati a mirar el cel i les estrelles. Encara és fosc, i el fet de veure aquelles petites llums parpellejant sobre un silenci únic a aquella hora, m’aporta pau. En pocs minuts serà de dia i no tornarà a passar fins l’endemà si no està núvol. Tenia la Sisí amb roba estesa dins de casa, i he pensat en treure-la si després de sortir al pati i mirar el cel el veia estrellat. Farà sol avui, he pensat. Estava meravellosament estrellat i començava a adquirir aquella tonalitat blau Klein per l’est. Just en aquell moment i molt clarament ha passat un estel fugaç. Era força més gran que qualsevol dels estels que observo a diari i l’he pogut resseguir durant tres o quatre segons, quan el seu cap ha desaparegut rere les fulles del gran plataner. Mai havia vist un estel fugaç tan gran ni tan lent. Se m'ha eriçat la pell i he pensat: tindrà algun significat veure un estel fugaç la matinada del 9 de novembre? Sí, que et lleves massa d’hora i que a base de mirar el cel cada dia sempre n’acabaràs veient algun, ha estat l’auto resposta que m’he donat. Meteor símbol de la bellesa efímera escrita al nostre cel.

Després he obert l’ordinador perquè volia plasmar per escrit aquell instant, i al Google he vist que aquesta matinada ha fet 30 anys de la caiguda del mur de Berlin. Llavors, encara adolescent, també em vaig emocionar quan ho vaig veure per la televisió.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada