dimarts, 1 de setembre del 2015

ara penso sovint

Torno a esgarrapar hores a la matinada, mentre sumo nous dies a la rutina, resto fulls al calendari i dosifico la meva vida entre la família, els amics i la feina. Trio textos i autors de forma aleatòria i inconstant, com ho he fet sempre, perquè prefereixo assaborir-los molt de tant en tant i així enaltir-ne el seu valor. Abusar-ne molt sovint podria acabar degradant-los.

Aquest matí el caprici i l’atzar m’han portat fins aquest poema d'en Martí i Pol. M’han assossegat les seves paraules, els seus adjectius, les seves comes, els seus espais i els seus pensaments. 

Dedicaré més temps a estimular l’hemisferi dret del meu cervell, a creure en mi i a compartir coses guais, que són les que aporten realment.

Ara penso sovint que si les coses
haguessin passat tal com nosaltres volíem
potser tindríem fúcsies novelles
en un pati molt clar, i un blau profund
de mar obert al fons de la mirada.
Jo tindria la pell més enfosquida
i els capvespres d’hivern et portaria
rams de paraules per guarnir el silenci.
Penso, per joc, en tardes de diumenge
i en balancins de boga que fan lentes 
les hores, i en un arbre ran dels vidres.

Tan petit i tan dens, aquell món nostre
que havíem ja prefigurat detura
la caiguda del temps i fins conserva,
com una àmfora antiga, un remotíssim
passat de somnis i de meravelles.
Són tan dòcil a estones les paraules
que se’ns desfan als dits i el vent escampa
d’ací d’allà les màgiques engrunes.

Ara penso sovint i em dol l’absència
d’aquell món no viscut: la casa blanca
i el pati, i tu, i els llibres, i el silenci.

Miquel Martí i Pol. He heretat l’esperança (1976)

1 comentari: