NOVA YORK, tardor del 1988.
La companyia
discogràfica de la Tracy Chapman busca el fotògraf idoni
per fer-li un reportatge fotogràfic per a la premsa especialitzada. La cantautora nord-americana ja havia fet
alguna sessió amb artistes de renom, però el resultat no li acabava de fer el
pes. Sabien que la noia acabaria despuntant en el món de la música i necessitaven algú amb qui la cantant tingués un cert feeling. Per sort van
ensopegar – o més exactament, van anar a buscar - amb la fotògrafa anglesa, que
desconeixia (jo, i la Tracy en aquell moment també), Janette Beckman.
Abans de la sessió, la Tracy i la
documentalista van anar a fer un volt
per l’East Village novaiorquès. Van xerrar de política, de música i d'aquelles coses tan latents en les cançons de la Chapman com el racisme
a Amèrica, l'atur, la pobresa i la violència de gènere. S'aturaven les hores i començaven a encendre's els fanals del carrer mentre es prenien un cafè a una cafeteria local. Tots aquests
components units van ser motiu suficient perquè l'artista i activista
afroamericana se sentís prou còmoda i va ser allà, entre uns culturalment vius
carrerons del barri est de Manhattan, on la Janette li va fer aquest retrat que us
mostro a dalt (he respectat el tamany original expressament, tot i que se surt del marge establert per l'encotillada plantilla de Blogger ).
En fi, que ahir em venia de gust
escoltar-la (com avui) i, en acabat, se’m va oblidar fer-ho.
Fa un instant m'ha vingut novament al cap, mentre escoltava un programa de ràdio on parlaven d’una cantant camerunesa que poc té a veure amb ella, tret que les dues són negres.
Sempre m'ha emocionat taral.lejar el seu lema “poor people
gonna rise up and take what’s theirs” i m’agraden les bones històries, com
aquesta, que són fruit de l’oblit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada