dilluns, 13 de març del 2017

una nova novel.la meva

No hi ha més inspiració en aquestes línies -les que habitualment escric- que la del transitar diari en què habito. Reflexions a banda, potser impreses, potser dites en veu alta o potser limitades a un mer pensament que es fon en el meu cap, són els gestos que conviuen amb mi, les biografies que m’acompanyen, les que veig passar, els que relaten instantànies sovint impossibles de copsar. I de fet, a vegades tampoc cal. Deixa-les estar. Deixa-les que passin i quedin allà. És en la vida quotidiana (per mi no n'existeix cap altra) on realment es decideixen els temps verbals i les veus narratives de cada relat.

Mai m’havia aturat a pensar quina era la meva veritable vocació, principalment perquè mai havia cregut que pogués crear res que sortís de les meves mans, de la meva imaginació. Creia que no en tenia. Que era incapaç. M’han calgut 41 anys per adonar-me que la vàlua més gran resideix en la pròpia experiència personal. Al cap i a la fi és la que teixeix les nostres vides. I plasmar-ho per escrit s’ha convertit avui en una necessitat vital per mi.

Podria exprimir-me les neurones -les poques que em queden- i dibuixar una història apassionant, morbosa, dramàtica, aliena a mi... podria, sí. Passa que un silenci estrany se m’ha tornat còmode d’un temps cap aquí. No és que m’estigui tot el dia callada. No, no, ni molt menys. Em passo part de les hores entre correus i trucades de telèfon. I també entre rialles i algun merder sense importància que al final, com gairebé tot, s’acaba resolent.

Parlo d’un silenci que se’m fa necessari, ara. I que segurament fa anys que escolto. Perquè el silenci també s’escolta. És el que marca la distància entre allò que he viscut i allò que acabaré plasmant en Arial 12 sobre aquesta plantilla de Word. Pàgina rere pàgina. Aquell que m’acabarà fent seure a la cadira per agafar molts mals d’esquena durant els mesos en què l’escrigui. Només cal viure per estar atent. Viu. Després escriu... i no paris de sentir perquè acabaràs escrivint allò que sents. La ment en blanc un matí d’octubre del 2009, ordres amb forma de veu que s’esborren, i el gris com a fons d’una pantalla que no veig, sense recordar el dia, potser un 10, serà el punt d’inflexió que m’ha portat fins aquí. La resta, el transitar diari en què habito, probablement serà literatura.


[ Nota personal del passat 8 de febrer que inicialment vaig titular “Silenci” i que fins avui no m’he vist amb cor de publicar.]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada