En alçar la vista de l’ordinador em vaig adonar que n’hi
havia dues. Fins feia només uns minuts, sobre la prestatgeria on guardem els
arxivadors del departament, hi havia LA postal de Nadal que ens havia enviat
un proveïdor japonès. Solitària i digna com a únic símbol de la
festivitat cristiana d’aquesta època. Anys enrere el mateix sobre de la
prestatgeria estava ple a rebentar de postals d’arreu de la península i part
del món. Enviar postals de felicitació per Nadal és una tradició en vies
d’extinció. Ho comentava l’altre dia en veu alta. Abans, per la meva condició
d’alta, sempre em tocava arreplegar el bon grapat que començava a acumular pols
passat festes, i les llençava a les escombraries fins a rebre’n de noves l’any
següent. N’hi havien amb el Naixement, moltes provinents de la península, o els
clàssics pare Noel i paisatges nevats des de països anglosaxons, normalment. Els
millors desitjos de felicitat i prosperitat per a l’any entrant i una rúbrica
en boli o ploma al seu interior. Aquelles postals deixaven un pòsit d’il.lusió
nadalenca en l’ambient que mai arribaran a tenir els missatges que es desfan virtualment.
Tota aquesta introducció, però, ve a col.lació de la segona
postal que vam rebre d’un agent de Valladolid. Acabava de preparar una
exportació al Marroc quan vaig alçar la vista per descansar els ulls. La
prestatgeria de què us parlava la tenia just al meu davant. I vaig veure una
postal d’uns bambis amb uns arbres de fulla caduca i tronc pelat, i un sol naixent,
molt oriental, sobre un fons blanc. Què maca! Vaig exclamar. Em vaig aixecar per mirar qui l’havia enviat i vaig pensar que seria una d’aquestes d’Unicef. Vaig
veure que era de l’Associació de pintors amb la boca i el peu. I de cop vaig
pensar en aquell espai mut de persones que ens pensem que no existeixen. El món
té tantes perspectives ... Vaig tornar a mirar el dibuix i vaig al.lucinar. I
al seu darrere vaig descobrir el títol i l’autor de l’obra: CÈRVOLS A
L’HIVERN, de JEONG PARK, pintor amb la boca, hi deia.
Jeong Park va néixer a Corea l’any 74, i als 16 anys es va
trencar la primera i la cinquena vertebra dorsal quan es llançava a una piscina
quedant-se tetraplègic. El mateix any de l’accident va començar a pintar amb la
boca i només dos anys després es va formar acadèmicament a l’Associació
d’artistes amb la boca i el peu. Combina aquarel.la amb oli o acrílic i fa meravelles com
aquestes amb la boca.
L’art no entén de fronteres físiques perquè la creació
està en la ment de la persona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada